KURSUS SHP 3123
RANCANGAN MENGAJAR HARIAN
PENGAJARAN MIKRO
Mata pelajaran : kemahiran hidup
Tingkatan : 1 Bestari Kedatangan : 30 orang
Tarikh : 21.2.2010 Masa : 9.00 tengahari- 9.15 tengahari
Kelas :Teori
Bidang pembelajaran | Kerja Paip |
Unit pembelajaran/ tajuk kecil | Sistem Bekalan Air di rumah |
Objektif umum | 1. Mengenal pasti sistem bekalan air ke rumah2. Mengenal pasti jenis dan fungsi paip yang disambungkan ke tangki simpanan air. |
Objektif khusus/hasil pembelajaran | Di akhir pembelajaran, pelajar dapat: 1. melabelkan sekurang-kurangnya 4 daripada 5 sistem bekalan air di rumah 2. menerangkan 3 daripada 5 jenis fungsi paip yang disambungkan ke sistem bekalan air |
Pengetahuan sedia ada | 1. Pelajar mempunyai pengalaman yang sedia ada mengenai paip di rumah. 2. Pelajar pernah melihat komponen sistem simpanan air di rumah. |
Nilai murni | Kerjasama, berdisiplin, berdikari, hormat-menghormati, dan rasional. |
Alat/ bahan Bantu mengajar | - Slide Show (Power Point), kertas mahjung, pen marker |
Sumber rujukan | - Kurikulum Bersepadu Sekolah Menengah, Huraian Sukatan Pelajaran, Kemahiran Hidup Bersepadu Tingkatan 1. Pusat Perkembangan Kurikulum (2005). Kuala Lumpur : Kementerian Pendidikan Malaysia - Buku Teks KHB Tingkatan 1, - Buku Rujukan Pelangi - |
Langkah keselamatann (jika ada) | Tiada |